tisdag, augusti 19, 2008

Kattunge & shopping

Jag har varit lat med bloggen ..

Det händer ju inte så mycket, här hemma.

Vi har iallafall blivit med kattunge. Det är en liten historia bakom den som jag inte orkar plita ner här i ljuset av bara tända värmeljus.

Summan av det hela är väl att kattungen är hemlös och upphittad (inte av oss) och att den får bo här så länge.

Hellre det än att springa omkring rädd och hungrig i skogen.

Vi får väl se hur länge den stannar. Charmig och söt är den iallafall och helt blyertsgrå i pälsen.

I dag åkte jag och Lilla Dottern ca fyra mil söderut, till ett köpcenter och shoppade börja-skolan-kläder och prylar..

Jag tror alla mammor som läser här, vet vad jag menar.

Att köpa kläder till Lilla Dottern - när hon är med - det är inte det lättaste. Hon har en klädsmak som inte ens är i närheten av vad jag tycker hon ska ha på sig..
.. men till slut kom vi överens och båda var nöjda.
Och vi hittade ur den där stan .. nästan lätt som en plätt..
Men ett stopp vid McD var ett måste, innan vi åkte hem.

25 minuter tog hemresan, bara ett par minuter längre än vad det tar till "vår" stad, hemifrån.
Det var det värt. Och mycket roligare.

Inte ett dugg inhandlades till mig själv - även om det kliade i fingrarna..

Här på kvällssidan då sprang Lilla Dotter över till Mellan Dottern, 19 och blev klippt. 7 cm försvann och det behövdes.
Så nu är hon så söt!

Nu är jag trött. Väldigt trött..
Så..
Jag avslutar för idag.

Bye!

Inga kommentarer: