onsdag, mars 11, 2009

Småfrämmande hos mormor ...


Lillkillen, 5,5 år, han har minsann hittat igen sin mormor i hennes nya hus!

Nu vet han exakt hur man går från bilen till mormors port, och var den är.
Man går bara förbi en rolig lekpark och sen är man framme!

Så det så.

Vid fikabordet idag var det en liten kille som absolut inte ville ge mig några "gladkort".

Nä, trulig och allvarlig skulle han vara:)


Efter några försök att vara rolig för och få honom att le, så fick jag nöja mig med ett kort där tungan stack fram *ler ...



Idag fick han också se min nya soffa för första gången, den i den här färgen...


Och han frågar försynt;


- Mormor ...? Har du målat på soffan?!


Och jag förstår att han aldrig har sett en soffa i den här färgen förr ... *skrattar*

2 kommentarer:

Anonym sa...

visst är han lik sin mamma?
Han är så fin så.

Kram

Karamellen sa...

Stridis;

Ja, det är han verkligen. Han har lika blå ögon som henne :)

kram!