måndag, mars 16, 2009

Några steg bort ...



Bakom mitt hus och lägenhet, bara tvärs över gatan, ligger biblioteket.
Dit gick jag idag. I duggregnet.

Och nu ligger två böcker på soffbordet och väntar på att få läsas.

En lite äldre och en nyare. Vi får väl se vad jag tycker.

När jag var yngre och bodde och gick i skolan här i samhället, var biblioteket inhyst i en källarlokal, under en av skolbyggnaderna.

Det var slitet och nergånget, men oj vad jag lånade där!
Nu har alla böcker fått flytta till nya lokaler, i ett centralt hus.

Det är nyrenoverat och väldigt trevligt där inne. Snyggt möblerat och med en massa barnteckningar på flera av väggarna.Väldig annorlunda mot för förr.

Jag lånade böcker både åt mig och åt Lilla Dottern som är hemma idag. En förkylning satte stopp för skoldagen.
Inget allvarligt alls, i morgon får hon gå igen.

Nu kommer snart Mellan Dottern hit och fikar med sin kära mamma :)
Bäst att köra igång bryggaren!

Inga kommentarer: