onsdag, februari 04, 2009

Så är det ... Lillan blir stor ..

Vet ni ... i dag när posten damp ner i brevlådan , så insåg jag plötsligt att jag inte har småbarn längre...!

(Naturligtvis vet jag det, men jag har länge hållit tillbaka tanken på att småbarnsåren är över, för det innebär ju att en mycket lång tid i mitt liv är över ... (23 år, närmare bestämt) ... men nu var det bara att inse; Lilla Dottern håller också på att bli stor!

Jag fick nämligen ett tunt paket med Alwaysbindor till "din dotter som snart kommer i puberteten".

Broschyr följde också med "till mamman". Hjälp din dotter genom puberteten.

(Och ett häfte till dottern själv.)

Nåväl... Jag behöver inte den jag fick. Jag har ju redan gått igenom två tonårsdöttrar och vet vad jag har framför mig.

Lilla Dottern är också redan mycket medveten om vad som kommer att "hända".

När hon kom hem idag, så visade jag henne paketet och hennes lilla broschyr.

- Men ååååhh... suckar hon... Sånt häär ..!

Och genast vill hon ringa till bästa kompisen och tala om..

Och tar den bärbara telefonen med sig och går iväg. Sen hör jag hur hon fnissande berättar.. - Vet du vad jag har fått!?

... och lösryckta meningar när hon läser högt ur det lilla häftet.
Fniss och skratt.


Ja, mammas lilla tjej börjar som sagt bli stor. Hon blir 11 år i augusti.

Snart kommer det hormonbubbel och några jobbiga dagar varje månad.

Vi har redan pratat rätt mycket om vad som väntar henne och hon är absolut inte blyg för att fråga mig om olika saker när hon funderar över något. Det känns bra.

Fast lite underligt är det allt att tiden har gått så fort. Hon var ju liten alldeles nyss?



Lilla Dottern i somras ...

1 kommentar:

Anonym sa...

Har hon blivit så stor???? Fin tjej :)