tisdag, februari 17, 2009

Lite annat och om flytten förstås!

Jag har varit oerhört godissugen hela dagen.. Det är så illa, att smackar jag lite med tungan i gommen så kan jag k ä n n n a smaken av dom flesta godissorter som finns ...

Illa, illa, som sagt...

Och så har jag den turen att när Mellan Dottern dyker över hit på kvällssidan så har hon med sig en tigerrulltårta.. (En riktigt söööt en ..)

Jag kastar mig över den. Först dom två kantbitarna, som jag älskar (fråga mig inte varför) och som resten av familjen automatiskt låter bli att ta, eftersom dom vet det. Efter två bitar till är jag proppmätt. Våfflorna jag ätit strax före, ligger ju också där inne i magen och tar plats.. Men gott., det var det :)

Fast jag får verkligen hoppas att det här sötsuget går över snart!

Det blir prat om lite av varje, med Dottern. Hennes jobb, och om praktikanterna där...En bra serie som hon kikat på och om helgen och matlagning.

Lilla Dottern kommer in och visar STOLT upp sin nya mobil, som vi köpt av Äldsta Dottern/Storasyster för en billig slant.. Och Mellan Dottern skickar över ett par låtar till den..

Och som vanligt har jag hunnit med Bästa Grannen idag också. Ett par koppar kaffe och lite prat.

Hennes hyresavi på nya lägenheten kom idag. Både för den och den gamla som hon bor i nu..

Hon får betala dubbelhyra i tre månader, fast Hyresbolaget skickat ut lappar om att det är hyresstopp i vårt hus.

Blir det tomma lägenheter här, så kommer dom inte att hyras ut igen. Så är det bestämt nu.

Det är lite surt med dubbelhyra då, tycker jag.

Hon har ju inte ens möjligheten att bli av med gamla lägenheten, eftersom ingen får tacka ja till den.

En tjej var ju och tittade på den, och blev väldigt förtjust. Tills hon såg möglet på väggen och i taket i badrummet.

Då tog intresset slut, bums.

Det förstår jag.

Men nu ger dom sig iväg på fredag. Äntligen. Är så glad att det blev så! Flyttlasset kommer att gå ett par hundra meter ner för backen bara.. :)

I stället för 30 mil uppåt i Sverige, till Bästa Grannens hemort... (Som hon funderade på att göra.. när våra flyttar blev aktuella)

En vecka blir jag/vi själv här i trappuppgången sen försvinner vi härifrån också.

Så skönt det ska bli att få bo bra igen...

(Ja, jag tycks inte kunna skriva om något annat än flytten.. f´låt! Det går nog över när vi kommit till det nya!)

Inga kommentarer: