torsdag, februari 19, 2009

Gottegrisen

Idag har jag äntligen köpt godis!!

Påsen ligger i min jackficka än så länge, för jag tänkte vara en jädrigt "ful mamma" och äta det när ungarna har somnat...
Vilket antagligen kommer att innebära att jag får smaska i mig allt mitt i natten, eftersom Tonårssonen är en riktig nattuggla.

Jag var ner till Bästa Grannen på kvällssidan och satt vid hennes köksbord, vid hennes fönster en sista gång, innan dom flyttar.
För det gör dom i morgon.
Jag längtar tills jag också är där.
Visst kommer det bli ovant, men det blir toppen, det vet jag.

Det enda Tonårssonen längtar efter är ett varmt rum. Hans rum här är kallt som om det vore korsdrag i det.
Häromkvällen när jag var in dit för att släcka en lampa som han somnat ifrån, såg jag att det var is på fönstret.

Stackarn. Han har fått det varmaste täcket vi har. Så han inte blir sjuk, igen.

Nu, gott folk, ska jag titta på tv och varva ner lite...

Inga kommentarer: