söndag, mars 15, 2009

Helg hemma - där borta...

Meeeen ...!
Ibland får man inte som man vill!

Caroline af Ugglas blev ju bara tvåa!

Ja, ja, då slipper hon resten av ståhejjet ialla fall..


Klockan är 01.43. Fy skäms på mig som fortfarande är uppe och inte är ett dugg trött!

Fast det borde jag faktiskt vara, jag klev upp tidigt i morse och gav mig av till Bonusmamman och hennes familj.
Kom faktiskt dit strax efter nio.

Det blev mycket prat och skratt och kaffe där hos henne.
Plus en ommöblering av vardagsrummet. För som vanligt vill hon att jag ska tipsa henne om ett nytt fräscht sätt att ändra om i något av rummen..
*ler

En av våra gamla killkompisar hörde av sig till henne på sms också och fick då reda på att jag var där.. så han kom över en stund och fikade.

Honom har jag nog inte träffat på tio år så det var kul!
Han såg ut ungefär som jag mindes. Lite mera mage och ett lätt grånande hår bara...
Han var mycket långt ifrån bilden som en av stans värsta busar med kriminell bakrund, som jag hade i minnet.
Krogråttan och tuffingen...

Vi drack kaffe med en snart medelålders man, som äntligen tagit sig bort från sitt destruktiva liv.
Som nu lever ensam i en liten radhuslägenhet, efter ett stormigt nioårigt förhållande, och som jobbar nästan dygnet runt.
Han har avtjänat sina straff. Han lever ett normalt liv idag och det var så jäkla fint och höra!

Jag åker hem från Bonusmamman vid 18 tiden och möts av ett tomt litet hus.
När jag ringer Särbon visar det sig att han och Lilla Dottern sitter på MacD och just har huggit in på sina hamburgare.
Lyckostar!

Och på kvällen blir det melodifestivalen. Och chips och dricka, för det hör ju nästan till... :)

Och hon jag hejjar på - vinner alltså inte.


Inga kommentarer: